dinsdag 11 november 2014

11-11 Welcome to the machine ...

Weer lekker op tijd wakker vannacht. Maar even wat lectuur weggewerkt en vervolgens toch maar weer proberen te slapen, hetgeen ook lukt tot 6:50 uur. Vanaf dat moment tijd voor oefeningen op bed, ontbijt en de boel opruimen (ja, ook dat is ook onderdeel van de therapie ... ) en enkele staande oefeningen. Om 8:15 uur weer op bed om niet al op voorhand te forceren, want de gang naar het UMC staat vanaf vandaag op het programma (zoals symbolisch gezegd, we moeten weer het water in .... hetgeen ik om 8:45 uur ook nog even letterlijk doe, maar dan onder de douche ... ). En daar gaan we dan.

Welcome to the Machine ...

klinkt het in mijn koptelefoon (van Pink Floyd ... niet bepaald hun sterkste song, maar in dit geval wel toepasselijk ... ). Terwijl Bertie een parkeerkaart regelt en op het dashboard legt loop ik alvast door naar wachtruimte U4 (met mijn rollator ditmaal, niet met de rolstoel ... ). Morgen maar de volgende parkeerplaats nemen, want die is dichterbij.
Ik ben keurig op tijd aan de beurt en mag op de harde tafel klimmen. Daar wordt ik door twee radiotherapeuten met mathematische precisie in de juiste houding in een frame voor hoofd en armen "geboetseerd", opdat de juiste plaatsen bestraald worden. Vervolgens wordt er een controle foto gemaakt en start vervolgens de bestraling vanuit 5 verschillende hoeken. Voor een impressie van "the machine" heb ik even een foto gegoogled.


De harde tafel, waarop ik lig, is niet bepaald comfortabel aan mijn spijkerbed, maar het is ook niet pijnlijk.Inclusief het goed leggen van mijn lijf lig k denk ik wel zo'n 20min stilVan deze ene keer heb ik (nog) geen merkbare impact gemerkt. Van de intensieve röntgen straling voel je niets. Hieronder het schema voor de komende twee weken.








In de middag en avond nog buren op bezoek gehad en ruimte gevonden voor de oefeningen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten