zondag 9 november 2014

9-11 Steun ...

Ik had lekker geslapen, maar toen ik nogmaals op mijn klokje keek bleek het niet al 7:00 uur te zijn, maar stond kleine wijzer nog aan de andere kant van de 6  (kijk aan, extra tijd om even de blog bij te werken .... voordeel van een dergelijk slaappatroon is dat je zo wel bewust meer uit de rest van leven kunt halen, hahaha .... ). Om 6:50 start ik reeds met mijn oefeningen op de klanken van Prince. Hij zingt Breakfast Can Wait (zo te horen heeft His Royal Badness andere oefeningen in zijn hoofd .... ik moet daar van de dokter nog enkele weken op wachten ... ). Om 8:20 zitten het ontbijt en verdere oefeningen (waaronder 10 min hometrainer) er weer op en is en mijn tijd van max 1 uur onafgebroken op weer voorbij.

Muziek: Prince dus, album "Art Official Age" (soft funk) en het parallel daaraan uitgebrachte album "Plectrum Electrum" met zijn vrouwenband 3RDEYEGIRL (iets meer funk en rock en vooralsnog mijn favoriet van de twee).

De trap in mijn eentje

Dankzij de extra steunen aan de trap durfde ik het tegen 10:00 uur aan om zelfstandig en zonder hulptroepen in de buurt de trap op te gaan voor een douche. Gelukkig hadden de hulptroepen wel enkele voorbereidingen getroffen in de vorm van gereedliggende spullen (handdoeken, kleding en niet te vergeten .... het looprekje bovenaan de trap ;-) ... ).

Andere steun

Er zijn periodes in je leven waarin je  intensieve en minder intensieve contacten onderhoudt met de mensen in je omgeving. Als alles goed gaat dan gaat iedereen lekker zijn eigen gangetje en dat is ook prima. Maar als er dan - zoals in mijn geval - iets serieus aan de hand is, dan gaan er andere krachten spelen
  • De relatie met vrouw en mijn dochter thuis en mijn dochters in Australië is beter en intensiever dan ooit (en mij is er alles aan gelegen om positief te blijven .... niets lastiger dan een zeurende patiënt .... ).
  • De contacten met mijn zus in Drenthe en mijn (schoon)familie in Brabant zijn veelvuldig.
  • Vrienden die een keer vaker bellen, Appen en/of even op bezoek komen.
  • Buren die snel even binnen komen wippen ("als ik ergens mee kan helpen ... let me know" .... )
  • Collega's (ook van mijn vrouw, en die ik soms niet eens persoonlijk ken ... ) die steeds maar weer vragen hoe het met je gaat. 
Ik weet dat ik vooral zelf de fysieke gevolgen van mijn herstel zal moeten ondergaan, maar - net als de eend die vooraan de V-vorm op kop vliegt - waardeer ik de steun en aanmoedigingen.

Jarig

Aangezien mijn buurjongetje Ruben jarig was ben ik als verrassing toch even naar zijn feestje gegaan.



Nieuws: Afgelopen week een weekendabonnement op het FD (Financieel Dagblad)  afgesloten, met onbeperkte toegang tot FD Online. Dit om meer achtergrondinfo te kunnen lezen. De krant van dit weekend voldeed in ieder geval aan het beoogde doel. Mijn oog viel op de foto hiernaast: wie kan het daarmee oneens zijn?



1 opmerking:

  1. Fon,

    Via Eric wordt ik regelmatig op de hoogte gehouden en het is goed om te horen dat je grotendeels positief geluimd bent. Ook leuk om te lezen dat Nico je blog volgt, maar jullie beiden hebben ons goed laten schrikken. Het is ook een goed moment om alles te relativeren, maar volgens mij lukt dat je wel. Succes, sterkte etc. en ik blijf je volgen.

    Groeten Frits.

    BeantwoordenVerwijderen