donderdag 20 november 2014

20-11 One More Cup Of Coffee

Met de bestralingen zitten we inmiddels al weer op 70%. Het blijkt iets drukker te zijn in het UMC dan in de eerste week, waardoor korte wachttijden ontstaan, maar niet veel meer dan 10-15 minuten, dus niets om me druk over te maken. De effecten blijven vooralsnog redelijk binnen de perken:
  • Vooralsnog geen pijn of vermoeidheid, 
  • Wel wat rode vlekken op de rug en 
  • Het slikken lijkt ook iets moeizamer te gaan (was voor gewaarschuwd ... ). 

Daarnaast hoest ik de laatste dagen regelmatig slijm op a.g.v. een lichte infectie op mijn longen, die ik eerder toeschrijf aan het eerdere bezoek aan de snipverkouden neuroloog dan aan de bestraling (dat geeft gelukkig geen pijnscheuten in mijn rug ... en ook de drempels onderweg naar het UMC worden steeds beter draagbaar ... ).

Vandaag reeds de bestelde boeken en enkele belangrijke voedingssupplementen ontvangen. (Wat gaat dat snel tegenwoordig ... ).

Muziek: Omdat David Bowie op Hunky Dory een ode bracht aan Robert Zimmerman (beter bekend als Bob Dylan ... ) werd ik geïnspireerd om enkele albums van hem weer eens te gaan beluisteren (op Spotify i.p.v. mijn vinyl versies ... ). Dan kom ik toch altijd weer uit bij de albums "Blood on the Tracks" en vooral het prachtige "Desire" (vanwege de mooie samensmelting met de vocalen van Emmylou Harris en de viool van Scarlet Rivera ... ). Van dat laatste album is ook de songtitel van mijn blog van vandaag afkomstig, want in mijn nieuwe dieet staat weliswaar geen instructie over het gebruik van koffie, maar gevoelsmatig zal ik daarvan het gebruik ook moeten gaan beperken ten faveure van (groene) thee en vruchten- of bietensappen.

En prompt ging er vanmiddag een grote mok met groene thee over de tafel vol met boeken en papieren (altijd nog beter dan over de laptop, maar een gewaarschuwd man ... ). Ondanks mijn beperkingen blijk ik inmiddels wel al weer in staat om snel handelend op te treden en bleef de schade beperkt tot een verzadigd notitieblokje en een poststuk over een afspraak met de bedrijfsarts (die al in mijn agenda stond ... mijn sporthanddoek was daarna uiteraard wel toe aan een wasbeurt ... ).

Vanavond nog gezellig bezoek gehad van twee vriendinnen van Bertie met een tas vol met gezonde etenswaren van de Groene Winkel. (Dat kan simpelweg niet meer misgaan ;-) ... ).

2 opmerkingen:

  1. Hoi Fon,

    Met respect lees ik je blogs.
    Goed te horen dat je al op 70% zit qua bestralen.

    Leuk om je bijpassende muzikale fragmenten te lezen.
    Ik mis nog wel John Lennon....of heb ik dan een bijdrage gemist.
    gr. Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb jij die oude lp van David Bowie mee benomen????
    Dacht al waar is die ooit gebleven.
    Moet ook maar weer eens wat muziek van hem downloaden, vond hem altijd super, zeker hoe hij er een tijd uitzag met die gave kapsels.
    Leuk dat je me weer op het spoor zet

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen